Notícies de Sant Pol de Mar

Ens acostem a l’any de mandat de Junts, de moment encara en solitari i minoria, i veiem com es continua prorrogant l’antic servei d’escombraries. Cal recordar que al passat mandat el govern d’ERC+CUP va deixar en procés de licitació un nou contracte del servei de recollida, que suposava continuar expandint el porta a porta a més d’altres millores. El govern de Junts amb el suport de Més Sant Pol el va aturar, amb l’excusa de voler-hi introduir millores.

Declaració Institucional de suport a les víctimes d’abús sexual per part del fisioterapeuta Eduard Sauleda

A continuació, uns quants recordatoris:
L’any 2013 amb Junts al Govern Municipal (abans CiU) es comença a “treballar” el projecte de l’Institut a Sant Pol de mar.

En aquests mesos hem observat actuacions i hem pogut valorar un Pla d’Actuació Municipal i uns pressupostos (hem hagut d’esperar molt) que ens indiquen quin és el model de poble que Junts planteja: basat en l’aparença i que redueix Sant Pol al turisme. Un Sant Pol “bonic”, despersonalitzat, acomplexat i poca cosa més. La manera de fer? La de sempre: mesures clientelars i a demanda d’uns pocs.

Aquest mes de març, la proposta de pressupostos de la Generalitat de Catalunya d'ERC i el PSC ha estat rebutjada pel Parlament de Catalunya i això ha provocat (o aquesta ha estat l'excusa) la convocatòria d'eleccions el 12 de maig. Portar uns pressupostos més de dos mesos després d'haver iniciat l'any i sense els suports parlamentaris suficients és una irresponsabilitat política de gran magnitud perquè el pressupost és la Llei més important de l'any per un Govern perquè fixa les actuacions anuals del projecte del Govern.

Del darrer ple en podem extreure poques conclusions de la part corresponent a l'ordre del dia, que va ser bàsicament tècnica, però no podem dir el mateix de la part de preguntes, on va sorgir un debat més que necessari després de les darreres actuacions del govern.

Aquestes actuacions per tenir un “poble més bonic” poden agradar més o menys, de gustos n’hi ha tants com persones. La CUP, més enllà de si ens agrada o no, ens preguntem: és prioritari? El que està clar és que son actuacions que evidencien el model de poble de l’actual govern. Un model basat en l’aparença i que està més pensat per a la gent que ens visiti que per a la gent que hi viu.

El maig del 2019, just acabats de néixer, aconseguim 522 vots i 3 regidores, i formem el primer govern d’esquerres a Sant Pol en 80 anys.

Pàgines