UN MURAL, UNES LLETRES I ENCARA NO TENIM EL DIPÒSIT D'AIGÜES PLUVIALS

Aquests dies s’han conegut dues actuacions del Govern Municipal de JxCat de Sant Pol que han generat polèmica: una ja s’ha fet realitat, les lletres del nom del poble a la petanca de l’Esplai davant l’estació de tren; l’altra serà un mural “sobre Sant Pol” a la Plaça del Tint.

Aquestes actuacions per tenir un “poble més bonic” poden agradar més o menys, de gustos n’hi ha tants com persones. La CUP, més enllà de si ens agrada o no, ens preguntem: és prioritari? El que està clar és que son actuacions que evidencien el model de poble de l’actual govern. Un model basat en l’aparença i que està més pensat per a la gent que ens visiti que per a la gent que hi viu.

Les lletres davant de l’estació han costat 12.093,95€ i l’empresa és Patufet By Pilarin SL. El mural que volen fer a la Plaça del Tint està encarregat per 19.353,95€. Aquesta segona actuació, el mural, també és polèmic perquè s’ha decidit encarregar-lo a una l’empresa L2S 1001 SL enlloc de proposar la realització a artistes santpolencs (en tenim de molt bons!!!). Les dues empreses tenen vinculació amb la dibuixant Pilarín Bayés.

El Govern de JxCat, sense cap pressupost plantejat pel 2024 a dia d’avui, ha decidit gastar-se aquests milers i milers d’euros en aquestes actuacions. Això contrasta amb la deixadesa del Govern en projectes prioritaris per millorar la vida dels santpolencs. Un exemple claríssim és que JxCat encara no ha executat un projecte de l’últim procés dels Pressupostos Participatius i que és de vital importància en el moment actual de sequera: la construcció d’un dipòsit d’aigua de pluja per evitar que aquesta es perdi i es pugui utilitzar per regar o netejar carrers. Això és molt més important que unes lletres i un mural. El dipòsit és un projecte per a la gent que vivim a Sant Pol.

Sabíem que la política de JxCat és d’aparador. Nosaltres també volem un poble bonic. De fet, sabem que Sant Pol ho és molt i dubtem que aquestes actuacions el facin un poble més bonic, en dubtem molt. Mireu si “era fàcil re-activar Sant Pol” i l’anterior govern entestat en arreglar el que no es veu o que no llueix tant i que ocasiona problemes, com arreglar tot el clavegueram del Torrent Arrosser com exemple que es recorda.

Amb tot, el Govern de JxCat ha adoptat una política que va en direcció contrària dels temps actuals: eliminar els consells sectorials de participació, el Consell Editorial de l’ENS (ja avisem que no intentin segrestar la revista com van fer en els anteriors mandats convergents) i han anul·lat el Consell de la Vila. En el mentrestant, pujada d’impostos, taxes i prohibicions en els usos dels espais públics, com a la nova Plaça del Tint. Què vol dir que els infants no poden jugar en patinet o a pilota com tota la vida s’ha fet a les places?

La CUP volem un poble, bonic sí, però on es prioritzin actuacions estratègiques com el dipòsit d’aigua pluvial i no un poble acomplexat que es preocupi més del que fan els altres, ja sigui a Calella o a Canyelles. Perquè al cap i a la fi, el mural i les lletres és copiar el que fan altres pobles amb les mateixes empreses com han reconegut en Ple Municipal. On és la singularitat de Sant Pol?

Assemblea Local de la CUP Sant Pol de Mar