I ELS PRESSUPOSTOS DE SANT POL, ON SÓN?

El pressupost és la Llei més important de l'any per un Govern perquè fixa les actuacions anuals del projecte del Govern.

Aquest mes de març, la proposta de pressupostos de la Generalitat de Catalunya d'ERC i el PSC ha estat rebutjada pel Parlament de Catalunya i això ha provocat (o aquesta ha estat l'excusa) la convocatòria d'eleccions el 12 de maig. Portar uns pressupostos més de dos mesos després d'haver iniciat l'any i sense els suports parlamentaris suficients és una irresponsabilitat política de gran magnitud perquè el pressupost és la Llei més important de l'any per un Govern perquè fixa les actuacions anuals del projecte del Govern.

A Sant Pol de Mar tampoc tenim pressupostos de 2024. Repetim, som al mes de març i Sant Pol de Mar encara no té uns pressupostos per tirar endavant projectes tan necessaris per al poble. Els pressupostos d'un Govern són necessaris per fer realitat projectes com la construcció de la nova nau per la brigada, renovacions la xarxa de clavegueram, inversions de millora pels diversos equipaments, compra de material necessari, etc. I a més a més, són imprescindibles per al debat sobre el model de poble i els grans projectes municipals. Durant la seva tramitació i debat al Ple cada Grup Municipal intervé i exposa la seva opinió sobre aquests pressupostos que són el pla de treball anual.

El Govern de Junts per Catalunya de Sant Pol va tard, molt tard. No va ser fins a finals del mes de febrer que ens va fer arribar a la resta de grups municipals la seva proposta. Després de la revisió, la CUP els vam contestar a principis de març amb la nostra opinió: què pensàvem que calia incorporar i què no ens semblava correcte.

No és acceptable que un Govern amb 6 persones que tenen dedicació i un sou a jornada completa no hagin tingut a temps el pressupost anual abans d'acabar l'any anterior. Però és que ja portem més de 2 mesos i mig de retard com a mínim. Els primers pressupostos del govern ERC-CUP de l'anterior legislatura (2020) es van aprovar el 9 de gener de 2020. No s'entén tanta demora per part d'aquest Govern. Això sí, mentrestant, anar gastant diners no pressupostats per unes lletres i un mural que ens costaran als santpolencs un dineral.

"Reactivar Sant Pol" era això? A aquest ritme...

Assemblea Local de la CUP Sant Pol de Mar