Després d’uns quants anys de diades intenses i multitudinàries tots sabíem que l’onze de setembre d’enguany hauria de tenir un accent diferent en motiu de la pandèmia. Des de la CUP Sant Pol vam pensar que era un bon moment per fer un acte cultural on ressonés memòria històrica, música i els accents dels Països Catalans, i que això ho podíem fer al voltant de la figura de l’Ovidi. Algú tan recordat i estimat de qui només cal dir el seu nom planerament, l’Ovidi, per saber a qui ens referim.
Notícies de Sant Pol de Mar
El passat mes de setembre van sortir les dades de l’Eurostat sobre l’atur juvenil a Europa amb les dades ja incorporades de l’impacte de la crisi de la covid-19 i, com era d’esperar, els 3 Estats amb pitjors números són els més dependents de la indústria turística: Itàlia (31,1%), Grècia (37.5%) i Espanya (41.7%) 1.
1. Fer política és voler millorar la vida de la gent
Per això la CUP valorem la bona feina que està fent el Govern Municipal: unes bases socials un 48% més accesibles, la nova ordenança de tinença d’animals, l’execució d’obres de reparació del Glòria, el suport als centres educatius per la gestió de la pandèmia, la Festa Major que es va poder celebrar, la constant transparència, els Pressuposts Participatius, etc. A destacar l’aprovació per part del Ple Municipal per firmar el conveni amb la Generalitat per construir el nou institut-escola.
Sempre m’ha interessat la política, perquè la política ho és tot i ens afecta directament. Mai m’han interessat els partits, perquè sempre dubto de les intencions, perquè l’objectiu sembla ser el partit en si mateix. Per això quan vaig veure un projecte al poble que trencava amb tot això em vaig veure obligat a participar-hi. Perquè el debat, la crítica constructiva i les idees són la base del projecte.
La mandra a implicar-se i el dia a dia sense fre fan que costi trobar el moment, però si volem que les coses no es facin com sempre s’han fet, hem de ser quants més millor.
La feina de l’assemblea de la CUP a Sant Pol s’orienta en tres nivells: el poble (accions de mobilització i contacte directe), la institució (és a dir, l’Ajuntament) i internament (la mirada interior cap a la CUP, tant nacional com de la nostra assemblea local).
PER PARTICIPAR ACTIVAMENT EN LA POLÍTICA LOCAL
Tants anys d’una política centralitzada han fet que no ens prenguem seriosament la nostra força com a element polític decisori. Sota l’aparença d’un lideratge «popular», hem estat reduïts de ciutadans actius a mers contribuents.
Des de la CUP apostem per una nova manera de fer política, perquè entenem la democràcia com una democràcia de base. Hem de redefinir el marc de participació ciutadana, amb assemblees populars que ajudin a administrar el nostre poble.
PER CANVIAR EL MODEL ECONÒMIC DE SANT POL
El passat 4 de juliol vam fem una nova Assemblea Oberta, en el mateix parc del Litoral on la CUP s’havia presentat dos anys abans. En aquest breu espai de temps, l’assemblea local ha crescut, ens hem presentat a unes eleccions, hem entrat a govern, i ara, en el primer aniversari de la CUP a l’ajuntament, hem volgut donar compte de la feina feta, i recordar que l’assemblea és oberta a tothom que hi vulgui participar. Ha estat un any intens, de molta feina dins i fora de la institució, que van intentar resumir les nostres companyes en aquest acte.










