Sant Pol promou l’economia social i solidària i el Cooperativisme

El passat 2 de juliol vam poder gaudir de la Fira d’Emprenedoria de l’economia social i solidària i Diada del Cooperativisme a Sant Pol de Mar. La iniciativa sorgeix dels Pressupostos Participatius de 2021 amb la proposta guanyadora d’organitzar una fira d’emprenedoria. Les regidories de Participació i Promoció Econòmica, que gestiona la CUP, han volgut dotar de contingut social aquesta proposta. L’Ajuntament es va posar en contacte amb COOP Maresme, un projecte que ajuda i difon iniciatives per desenvolupar un model socioeconòmic alternatiu, per organitzar conjuntament aquesta Fira.
L’Economia Social i Solidària és el conjunt d’iniciatives socioeconòmiques, formals o informals, individuals o col·lectives, que prioritzen la satisfacció de les necessitats de les persones i el seu entorn. Per contra, el capitalisme prioritza el benefici econòmic individual. Per això, com a CUP vam proposar que aquesta Fira expliqués la figura de l’emprenedor des d’aquesta perspectiva social i no pas d’enriquiment personal.
Hi va haver dues xerrades molt interessants: la primera sobre el turisme sostenible i els efectes del turisme a la vida quotidiana, tant de les persones residents com del medi ambient. La segona va tractar la problemàtica de l’accés a l’habitatge i al subministrament elèctric. Les dues qüestions són importants a tractar en un poble com el nostre on hi ha un problema amb l’habitatge i que va relacionat amb el turisme d’estiu. En les dues xerrades es van presentar projectes d’èxit de turisme, habitatge, energia i consum alternatius al sistema capitalista.
La CUP esperem que l’Ajuntament valori correctament aquesta Fira i que en puguem tornar a gaudir l’any vinent, aprofundint així sobre l’Economia Social i Solidària i coneguent nous projectes.