L’organització és la clau de la transformació

L’any 2017 va nàixer la CUP Sant Pol com una eina municipalista assambleària formada per gent plural ideològicament, amb un comú denominador: entendre el municipalisme com a un moviment d’unitat popular articulat al voltant de la necessitat de construir un contrapoder real a la lògica conservadora i convergent imperant.

El nostre projecte tenia i segueix tenint com objectiu intervenir en les polítiques locals i augmentar des del municipi el capital polític de construcció nacional dels Països Catalans. Sabíem que el nostre pas per la institució no seria fácil: l’Estat espanyol té tot un engranatge que blinda, mitjançant lleis superiors, les poques competències que tenen els municipis. Sabiem que el capitalisme i les polítiques convergents històriques, havien adormit, en la majoria de municipis, els vincles comunitaris per dificultar els espais col·lectius que ens permetessin compartir projectes i lluites. Teníem clar que calia “un peu a la institució i un al carrer” per poder fer arribar a la institució la veu de tothom, i en especial, les veus silenciades: la dels joves i les persones vulnerables que han de marxar pels preus abusius de Sant Pol, la de les dones, la d’aquells que creuen que el nostre entorn natural és un bé a preservar.

Més enllà de les dificultats del dia a dia i de situacions excepcionals de control social que estem vivint, seguim pensant que el municipalisme és l’instrument que l’esquerra independentista ha de potenciar, perquè tot allò que no pensem i organitzem nosaltres, serà organitzat en contra nostra. Darrera de cada conflicte, el que hi ha amagat és un conflicte entre la cultura del bé comú i la del sistema depredador i excloent.

Per això és indispensable que unim forces i lluites perquè només la col·lectivitat organitzada arribarà on no són capaces d’arribar les institucions.

Organitza’t i lluita amb la CUP de Sant Pol!