El Pressupost de Sant Pol posa l’accent en la Participació i el Benestar Social

S’ha pressupostat menys ingressos per la pèrdua de l’IBI de l’autopista a causa del final de la concessió i per la incertesa sobre el nou càlcul de plusvàlues.

L’Equip de Govern d’ERC i la CUP de Sant Pol ha pogut tirar endavant el seu tercer pressupost, que ascendeix a 9.241.088,18€. Aquest pressupost és inferior al de l’any passat (12.918.473,52€), ja que aquell tenia l’esforç inversor de la construcció de l’institut-escola. També s’han pressupostat menys ingressos per la pèrdua de l’IBI de l’autopista (a causa del final de la concessió) i per la incertesa sobre el nou càlcul de plusvàlues.

Tot i així, l’Equip de Govern ha pogut quadrar els comptes i presentar un pressupost que defineix les línies de treball del 2022, i ha pogut fer que la partida de Participació Ciutadana passi de 21.800€ a 40.000€ i la d'urgències socials de 10.000€ a 30.000€.

Destaquem la previsió de 25.000€ per a l’enderroc subsidiari de La Platjola (actuació que fa anys que tot el poble demanem), ja que l’Estat espanyol no té intenció de fer front a aquesta actuació.

La inversió que contempla el nou pressupost és d’1.112.318,59€, que aniran destinats a un seguit d’actuacions entre les quals destaquem:
-     El semàfor que s’instal·larà a la N-II davant de l’antic Taller Tobella (100.000€)
-     La redacció del projecte d’urbanització d’El Farell (45.000€)
-     L’execució del Pressupost Participatiu 2021 (80.000€)
-     La il·luminació de zones fosques (2.500€)
-     L’inici de la renaturalització de les platges (5.000€)
-     La renovació de la xarxa d’aigua del carrer Abat Deàs (130.000€)
-     La direcció facultativa per a la segona fase de les obres de l’institut-escola (92.000€)
-     Aparcaments de bicicletes pel municipi (10.000€)
-     La nova gespa del camp de futbol (194.169,20€)
-     La reforma dels pisos socials del carrer Ignasi Mas Morell (30.000€)
     ...

D’altra banda, les despeses de personal de l’Ajuntament suposen 3.957.027,16€ del total del pressupost municipal (un 42,82%).
La CUP lamentem un cop més la política partidista de Junts per Catalunya i de Junts per Sant Pol que no té res a veure amb els interessos del poble. Els primers van votar en contra dels comptes argumentant la reducció de la despesa, tot i reconèixer que sabien que era deguda a la baixada d’ingressos estimada per aquest any; el Govern va explicar que amb el superàvit de l’exercici 2021 es podrà recuperar la dotació pressupostària en partides que ara s’han rebaixat.

Més lamentable va ser el vot en contra de Junts per Sant Pol, sense fer cap crítica ni aportació o pregunta sobre el pla de treball anual del Govern. Per nosaltres és molt greu que un càrrec polític, que ha estat a govern i que té l’obligació de defensar la seva posició als Plens Municipals, no només no ho faci sinó que a més voti en contra sense cap explicació.