El Consell Comarcal del Maresme, liderat per ERC, impulsa la privatització de tota la gestió de l’aigua de la comarca.

A tres mesos de les eleccions municipals, ERC ha impulsat que el Ple del Consell Comarcal aprovi inicialment la concessió de tot el servei d’abastament d’aigua en alta de la Xarxa Maresme Nord a una empresa mixta. Es tracta d’una concessió amb una durada de 15 anys i que beneficia el grup AGBAR.

El Consell Comarcal del Maresme (ERC i JUNTS x Cat), en lloc de treballar per tal que la comarca no depengui d’empreses privades per a la gestió de l’aigua, continua afavorint aquells que fan d’un bé essencial el seu negoci especulatiu.
Per la porta del darrere es descarta la gestió directa sense analitzar i comparar els diferents models de gestió, la qual cosa demostra la clara aposta política d’ERC i Junts per Catalunya de privatitzar el servei. Aquesta operació impulsada pel Consell Comarcal posa de manifest la poca voluntat de l’organisme d’ajudar els municipis que volem recuperar la gestió de l’aigua i la seva intenció, com sempre, de recolzar només els interessos del grup AGBAR, una companyia que pretén mantenir el monopoli de l’aigua a la comarca gràcies a les diferents concessions del servei de subministrament signades pels anteriors governs municipals (en el cas de Sant Pol per trenta anys, és a dir, fins el 2035).
Des de la CUP sempre hem reivindicat que només amb una gestió 100% pública es pot assegurar un servei universal i de qualitat i continuarem treballant per a la recuperació de la gestió de l’aigua a Sant Pol.