Carta als santpolencs i santpolenques

Com ja deveu saber, divendres passat vaig presentar la meva renúncia com a regidora d’aquest Ajuntament. Els fets que motiven aquesta renúncia són els següents: Entre els diversos actes del Festival de fotografia documental Sant Pol DOC, celebrat a l’octubre de 2021, s’organitza una exposició del fotògraf Josep Gol i la direcció del festival encarrega comissariar aquesta exposició a la persona que porta més de 3 anys treballant en el seu arxiu. També li encarreguen fer dues visites guiades a l’exposició. Un cop feta la feina, els tècnics avisen que no la pot facturar per incompatibilitat, ja que és familiar directa meva. Davant la impossibilitat de cobrar la feina feta, finalment és un company seu qui presenta la factura de 215,05€ a l’Ajuntament. Tant el tècnic com jo mateixa érem coneixedors d’aquest fet, encara que en aquell moment no vem saber veure’n la gravetat. En ser-ne conscient, decideixo prendre mesures per esmenar la situació.

És per això que he demanat a l’Ajuntament:

- Que s’accepti la meva renúncia com a regidora.

- Que es tramiti la devolució de la factura per pagament indegut.

- Que s’emprenguin les mesures oportunes a nivell d’organització interna en relació a l’assessorament tècnic rebut, per tal que situacions com aquesta no es puguin repetir.

No hi ha excusa, he comès un error i n’assumeixo les conseqüències, que com us podeu imaginar són molt dures. Lamento profundament haver posat en una situació tan delicada als companys i companyes de la CUP i del govern, sé que tots plegats ho estem passant molt malament. Lamento també haver decebut a les persones que van dipositar la seva confiança en la CUP, i he d’aclarir que ni l’assemblea local ni tan sols els regidors en sabien res.

Han estat dos anys i mig intensos i apassionants. No faré llista de la feina feta, que és molta. Està feta i això és el més important. El que sí voldria fer és una defensa del Sant Pol DOC, que tampoc és responsable del meu error, i que crec que és un projecte molt engrescador i una bona proposta per Sant Pol. Tot el meu reconeixement a les persones que hi han treballat amb moltíssima il·lusió i energia, es mereixen seguir endavant. No el deixeu caure, si us plau.

Per acabar, vull agrair les mostres de suport que he rebut aquests darrers dies.

En primer lloc a la meva família.

Als companys i companyes de l’assemblea local.

Als membres del govern.

Personal de l’ajuntament.

Entitats i col·laboradors.

A la gent que m’ha parat pel carrer o que m’ha enviat missatges de suport.

Gràcies.

Anna Losantos Sistach