Avortament Lliure i gratuït

El passat 28 de setembre va ser el Dia internacional per a la despenalització de l’avortament. L’IVE (interrupció voluntària de l’embaràs) és part fonamental dels drets sexuals i reproductius de les dones i nenes, i, per tant, dels drets humans, per això cal que totes tinguem garantit l’accés amb igualtat de condicions i lliures de violències.

Violències que arriben des de la llei espanyola que no permet avortar lliurement a les menors de 18 sense autorització dels tutors i que obliga a fer mínim dues visites, una primera per sol·licitar-ho i 3 dies després per confirmar que vols avortar, pràctica que ens infantilitza i qüestiona a les dones com a persones.

La Generalitat tampoc ho facilita per part seva, ja que quan vols buscar informació al CatSalut és molt difícil. Si realment us voleu informar sobre com i/o on avortar us recomano entrar al web vullavortar.org de L’Associació de Drets Sexuals i Reproductius, gràcies a elles podreu trobar-ho tot de forma senzilla, accessible i contrastada. La informació ens empodera i això a alguns els hi fa por.

A més, actualment són moltes les comarques catalanes on les associacions feministes han denunciat la manca d’accés al servei. L’actual Conselleria d’Igualtat i Feminisme es va comprometre a solucionar-ho però, després de 18 mesos de govern, segueix sent una tasca pendent i que el propi Conseller de Salut, Josep Maria Argimon, reconeix. Pretenen solucionar-ho ampliant a les 14 setmanes l’avortament farmacològic (fins ara legal fins a les 9 setmanes) en comptes de garantir l’instrumental a tot el país.

Actualment, al Maresme només contem amb quatre ASSIS, el més proper a Arenys de Mar, on poder sol·licitar exercir el nostre dret. Obligant així a un desplaçament a cost de cada dona per una sol·licitud que hauríem de poder fer al CAP. A més, en molts casos, això suposa haver d’interrompre horaris de feina, cosa que agreuja encara més la seva situació econòmica i laboral.

Les dones volem tots els nostres drets, volem avortar de forma segura, gratuïta, lliures i sense violències.

Comissariat de propaganda