Al voltant del 25N

El 25 de novembre és el Dia Internacional Contra les Violències Masclistes, que s’exerceixen contra les dones i representen un dels problemes estructurals més greus de la nostra societat.

Les dones portem molts anys intentant construir una societat més igualitària, hem fet molts esforços per empoderar-nos, per conscienciar al nostre entorn, hem demostrat que juntes tenim molta força, però encara queda molta feina per fer.

Ara us toca a vosaltres, els homes.

Sou vosaltres els que heu de repensar la masculinitat, fugint dels estereotips que hem heretat, que són molts i estan molt arrelats en la nostra societat. Aquest és un pas indispensable per arribar a una societat equitativa i respectuosa amb la diversitat.

No és una tasca fàcil, requereix una mirada llarga i àmplia. Requereix un bon plantejament de coeducació a les escoles i instituts, per assentar les bases d’una societat millor. També requereix un bon acompanyament amb les persones joves i adultes, per tal de detectar i treballar les actituds masclistes que encara arrosseguem, tot i no ser-ne conscients.

En aquesta línia, des de la CUP hem iniciat un treball sobre masculinitats en el que participen uns quants dels homes de la nostra Assemblea Local, amb Fil a l’agulla, una cooperativa que des d’una mirada feminista treballa per “construir una societat que permeti a les persones desenvolupar-se de manera integral i establir relacions més lliures”.

Pot semblar un petit gra de sorra, però creiem que aquest és el camí.

El 25 de novembre és el Dia Internacional Contra les Violències Masclistes, un dia que no hauria d’existir.