Un peu al carrer i un peu a la institució
ARTICLE ENS 97. Gener 2020

Al projecte polític de la CUP (el trobareu al nostre web) insistíem en la importància de generar espais de participació i rendició de comptes (punt 5.1). Apostem per les audiències públiques per explicar les accions del govern i rebre precs i preguntes, com la que es va fer el 13 de desembre, i per d’altres de debat al voltant de temes concrets.
Al nostre projecte polític també dèiem que calia acabar amb les contrapartides urbanístiques per donar resposta a les necessitats d’equipaments, com per exemple l’edifici de l’Institut (punt 1.1). Per això, i davant la suspensió administrativa del projecte de l'anterior govern que ens abocava a esperar un mínim 7-8 anys i a construir 90 habitatges amb el cost corresponent per l’augment de serveis que suposava, el nou Govern ha trobat en menys de 6 mesos l'única opció viable davant l'emergència: l'Institut anirà al solar del davant del camp de futbol. Així, aconseguim tenir l’edifici en 2-3 anys i mantenir el consens del creixement zero. Tenim clar, però, que encara queda molta feina a fer i a això dedicarem esforços.
D’altra banda, celebrem que un grup de persones del poble estigui impulsant el projecte d’un Ateneu Republicà a Sant Pol, amb l’objectiu de bastir un espai de trobada assembleari, autogestionat, independentista, ecologista, feminista, promotor de la cultura i de la llengua catalanes. Us animem a llegir i adherir-vos al manifest: www.ateneusantpolenc.cat
Us emplacem a posar-vos en contacte amb nosaltres per qualsevol qüestió.
Visca la Terra!